rawkcarpark

Fiksi Urban Jaya

In fiksi cerita ceriti, ide on October 9, 2007 at 9:12 am

Harun membuka kantung duit berisi duit penuh berikat-ikat. Matanya berkaca dan tiada peluh dingin yang muncul pun kerana semuanya sudah terbukti kini. Rejekinya amat murah!

Harun seorang pemuda kampung. Tetapi gaya hidup bohjan ialah dalam darah dagingnya. Matanya yang rabak menunjukkan dia seperti seorang penghisap dadah tetapi sebenarnya dia langsung tidak pernah menyentuh langsung najis yang lebih kotor dari najis itu.

Dia sebenarnya seorang imsomniak. Tak boleh tidur malam (tak payah cakapla semua dah tahu). Dia menghabiskan masa malamnya dengan muzik dan amat suka mendengar radio Era… Semenjak Isma Halil sudah hilang dari corong-corong radio dinihari, hatinya kosong. Hanya radio Era yang menjadi pujaan hatinya terutamanya DJ Era rock yang terkenal tu… ntah tak ingat namanya lah sekarang.

Nanti cerita lain.

Back to Harun… Nama penuhnya Harun Din Al Hafidzoh. Entah kenapa nama tu jadi pilihan emak-bapa angkatnya taktaulah. Ya… tuan-tuan, puan-puan, dia anak yatim… kesian…

Balik kepada Harun, dia ialah seorang peminat muzik rock dan menghabiskan masanya dengan mendengar lagu-lagu rock kapak yang dia sendiri kenapa orang menggelarnya rock kapak. Penulis tahu, tapi buat masa biar penulis sediri yang simpan untuk diri penulis.

Berbalik kepada Harun… Harun ialah seorang pemuda yang bijak dan pandai. Menamatkan alam persekolahan dengan cemerlang, dia mendapat pangkat 1 dalam SPM dan melanjutkan ke pra-universiti sebelum terperangkap…

Dia terperangkap dalam alam ilmu-ilmu ghaib sehingga menjadikan dirinya ‘hilang’ selama hampir setahun dan tidak berjaya menamatkan pengajian tingginya. Muzik rock menjadikan Harun kembali ke ‘pangkal jalan’ dan meneruskan kehidupan walaupun dia terpaksa menghadapi tahap imsomniak yang tinggi.

Harun sebenarnya amat segak dan tinggi lampai. Berkumis nipis dan berjanggut kecil serta berambut lurus, dahinya selalu ditutupi helaian lebat rambutnya yang dipotong sebulan sekali Dia tak pernah mengenakan anting-anting (semata-mata mahu menunjukkan seseorang adalah bintang pop, katanya) atau gelang berkilat-kilat, jauh sekali untuk berambut dreadlock.Dia seorang yang sederhana.

Tetapi kesederhanaan itu digunakan sebaiknya untuk menjadi bohjan nombor satu kawasan Melawati dan sekitarnya. Dengan berkereta Proton Saga 1.8 sahaja, dia kerap mengangkut awek-awek cantik yang ada sahaja memenuhi kereta dan terus diangkut ke rumahnya. Hampir setiap hari, ada sahaja gadis comel dan seksi yang dikepitnya sehinggalah pada suatu hari…

Bersambung di masa depan… tak tau bila. Jumpa lagi…

Harun suka membaca majalah paling meletup di Malaysia, hasil nukilan pelukis bernama Bong.

Ikhlas Seer

  1. lu nak hantaq novel kat Karnadya ka? Haha! Selamat Raya…

  2. Hanya bohjan yang mengenali bohjan… (ko makan gaji buta kat opis ke ni, smpat plak nak mengarang2 cerpen…)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: